8 Januari 2012

Bicara Hati

Andai pentemuan itu yang terakhir,mengapa aku masih mengharapkan cinta mu...mengapa aku terus menanti diri mu walaupun ku tahu mungkin engkau tidak kembali pada ku lagi..

Andai diri ini kau tidak perlukan lagi mengapa engkau tidak berterus terang,mengapa biarkan aku tertanya-tanya sendirian...bergitu sukar untuk ku menjawab segala pertanyaan itu sendirian,kerna hanya engkau yang ada segala pertanyaan hati ku itu..

Andai tiada kerinduan untuk ku di hati mu,mengapa kau harus membisu,mendiamkan diri meninggalkan aku sendirian merindu mu..

Andai tiada sayang untuk ku lagi lepaskanlah aku jangan biarkan aku terus menagih sayang mu...

Andai tiada cinta lagi pada ku..katakanlah yang sebenarnya,usah mendiamkan diri..jangan biarkan aku terus mengharap sesuatu yang tak pasti dari diri mu....

Andai sendirian itu lebih baik untuk ku,mengapa aku harus bercinta..
Andai kesepian itu menenangkan ku,mengapa aku harus berdua...
Andai hati ku bahagia bila sendirian,mengapa harus aku mengisinya...

Tidak akan aku biarkan hati ku terluka lagi..
Tidak akan aku biarkan hati ku menangis lagi..
Tidak akan aku biarkan hati ku di mainkan lagi..

Biarlah masa menentukan semuanya...
usah di tanya mengapa aku bergini...
kerna parut-parut luka semalam masih berdarah....
Biarlah ianya sembuh sendiri..
Takkan aku mengharapkan apa-apa lagi...

Ku serahkan segalanya pada Illahi..
biarlah Dia menentukan semuanya yang terbaik untu ku...

Tiada ulasan: